دریاچه وان و قلعه وان از جاذبه های دیدنی در شهر وان

کشور زیبای وان با جاذبه های تفریحی و آثار تاریخی متنوع در مرز با ایران قرار گرفته که همین امر هزینه های سفر را بسیار پایین می آورد. وان در شرق کشور ترکیه و در میان کوههای آتشفشانی و پوشیده از برف آرارات قرار گرفته است .

تور وان ارزان با تاریخچه طولانی و پر فراز و نشیب تمدن های بسیاری را دیده و شاهد به وجود آمدن و از هم پاشیده شدن حکومت های مختلفی بوده که هر کدام از آنها ردپایی از خود در این سرزمین به یادگار گذاشته است .

در ادامه این مطلب قصد داریم به شرح برخی از جاذبه های تفریحی و تاریخی در این شهر بپردازیم پس با ما همراه باشید :

دریاچه وان Van Lake

به گزارش سفر باتو ، شاید اولین تصویری که بعد از شنیدن نام شهر وان در ذهنتان تداعی شود دریاچه زیبای وان باشد . بله درست است این دریاچه از اصلی ترین و مشهورترین جاذبه های دیدنی در این شهر است که بازدید از ان در اولویت برنامه گردشگران قرار می گیرد . دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه در کشور ترکیه محسوب می گردد که از بارشهای سالانه و جاری شدن رودخانه های کوچک و برف های آب شده کوهها تغذیه می گردد .

اگر از طبیعت دوستانی هستید که گشت و گذار در دل طبیعت را به خرید و بازار گردی ترجیح میدهید باید بگوییم این مکان زیبا با مناظر طبیعی خیره کننده و سکوت و آرامش بی نظیر مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

موزه وان Van Museum

موزه وان با آثار تاریخی متنوع به یکی از مکانهای دیدنی و پر طرفدار در این شهر تبدیل شده است که برخی از آنها حدود هزاران سال قدمت دارند. در محوطه بیرونی این بنا ستون هایی با خط میخی به چشم می خورد که باستان شناسان این آثار را به دوران حکمرانی اورارتو نسبت می دهند. سکه های قدیمی ،کتیبه ها و سنگ نوشته های گوناگون و برخی اشیاء برنزی از دیگر آثار ارزشمند در این موزه است .

قلعه وان The Citadel of Van

با پا نهادن به این منطقه ویرانه هایی از شهر قدیمی و سه هزار ساله اورارتو پیش رویتان قرار خواهد گرفت که ما بین قرون هفتم تا نهم قبل از میلاد با بازالت و آجرهای گلی ساخته شده است. این منطقه دارای مناظر زیبا و شگفت انگیز است که خود سبب جذب گردشگران بسیاری به این مکان شده است. همچنین در نزدیکی همین بنا با برج ساردور که کتیبه هایی از اوایل پادشاهی اورارتو در آن وجود دارد به چشم می خورد .

جزیره آختامار The Island of Akhtamar

جزیره زیبای آختمار توسط دریاچه وان احاطه شده که بازدید از آن بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. در مورد این جزیره داستانهای متعددی روایت می گردد که بر طبق همین افسانه ها اسم این جزیره از نام دختری گرفته شده که معشوقه اش گرفتار طوفان شده و در همین آبها غرق شده است . وجود کلیسای جامع اوختامار در وسط این جزیره به جذابیت آن افزوده است و گردشگران بسیاری را برای تماشا به این سمت می کشاند.

کلیسای جامع اوختامار

این کلیسای زیبا با معماری شگفت انگیز و تاریخی هزار ساله بر روی ارتفاعات جزیره آختامار قرار گرفته که بازدید از آن بسیار سرگم کننده خواهد بود و نکته قابل توجه نقاشیهایی است که بر روی دیوار های آن نقش بسته و داستانهایی را از کتاب مقدس انجیل روایت می نماید .

قلعه هوساپ Hosap Castle

قلعه باستانی هوساب در کنار رود هوساپ قرار دارد که باستان شناسان ساخت آن را به قرون وسطایی نسبت می دهند. دستانهای عجیبی در مورد ساخت این قلعه و معمار آن روایت می شود که برخی از آنها اینطور نقل می کنند که پادشاه وقت بعد از اتمام ساخت این بنا دستان معمار سازنده اش را قطع کرده تا وی دیگر نتواند قلعه ای همانند آن را بسازد که بشود با هوساب رقابت نماید و این قلعه بعنوان تنها شاهکار او باقی بماند. قلعه هوساب تا شهر وان پنجاه کیلومتر فاصله دارد .

آبشار مرادیه Muradiye waterfall

آبشار مرادیه با مناظر طبیعی زیبا در فاصله هشتاد کیلومتری از شهر وان قرار گرفته است که به یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است و بهترین مکان برای فرار از گرمای تابستان و شلوغی شهر است . اگر اهل طبیعت گردی هستید و از پیک نیک در طبیعت لذت می برید این مکان دارای طبیعت زیبا است که طنین آبشار در همه جای آن به گوش می رسد .

خانه گربه های وان

شاید جالب باشد بدانید حتی گربه های این شهر با نژادی متفاوت و چشمانی زیبا به یکی از جاذبه های وان تبدیل شده اند . در گوشه و کنار این شهر گربه هایی سفید و دوست داشتنی را خواهید دید که رنگ دو چشمشان با هم متفاوت است . محل زندگی آنها اغلب در کنار دریاچه وان است و به تازگی موسسه ای برای حمایت از آنها تاسیس شده است .

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 بهمن 1398
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی سرا و لینک مستقیم بلا مانع است.