جاذبه های دیدنی در تایلند که حتما باید ببینید

کشور سراسر زیبا و سرسبز تایلند با مساحتی حدود پانصد هزار کیلومتر و جمعیت شصت و چهار میلیونی دارای جاذبه های توریستی متنوعی است به گونه ای که یکی از برترین مقاصد گردشگری در شرق آسیا و همینطور دنیا به شمار می رود .

بیشتر توریست ها و گردشگران به صورت هوایی عازم شهر بانکوک که پایتخت این کشور قلمداد می گردد شده و پس از آن از سایر شهر های دیدنی آن بازدید می کنند . کشور تایلند با دارا بودن مناظر طبیعی بکر و شگفت انگیز در کنار سواحل شنی و آفتاب داغ و همینطور هتلها و مراکز اقامتی بسیار لوکس و تفریحات شبانه هیجان انگیز همواره مورد توجه بوده و همیشه سواحل آن مملو از مسافر است .

معرفی شهر بانکوک ( Bangkok )

بانکوک به معنی شهر فرشته هاست و اعتقاد بر این است که به وجود آمدن اینهمه زیبایی در این شهر تنها ،کار فرشته هاست. جالب است بدانید مردم این کشور روز های هر هفته را متعلق به یک رنگ می دانند و به همین خاطر آنها را در هر روز هفته به یک رنگ خواهید دید مثلا آنها در چهارشنبه ها لباس سبز و جمعه ها لباس آبی به تن می کنند.

گشت و گذار در گوشه و کنار بانکوک بسیار سرگرم کننده و دیدنی خواهد بود و با وجود محله های زیبای و بازارهای تماشایی ، همچنین کافه ها و دکه های کوچک غذا خوری هیچگاه خسته نخواهید شد . همچنین همه جای بانکوک سالن های ماساژ و اسپا ، معابد ، جنگل های زیبا شما را جذب خود می کند.

 

شو آلکازار تایلند ( ALCAZAR CABARET SHOW )

شو زیبا و پر هیجان آلکازار یکی از جاذبه های پر طرفدار در شهر توریستی تور تایلند ارزان است که تماشای برنامه های مهیج و شاد آن خاطره انگیز خواهد بود . برگزاری این برنامه قدمتی بیش از بیست سال دارد که با موسیقی و نور پردازی مدرن همراه بوده و گردشگران بسیاری را جذب می کند و بسیاری آن را شبیه به برنامه های مولن روژ پاریس می دانند.

در طول این اجرا با هر بار پایین آمدن پرده ها ، دکورها به سرعت تغییر کرده و هنرمندان با اجرا و لباس جدید وارد صحنه می شوند .

مینی سیام ( Mini Siam )

به گزارش سفر باتو ، مینی سیام مجموعه دیدنی است که در شهر پاتایا واقع شده است و با ورود به آن میتوان اغلب آثار تاریخی کشورهای مختلف جهان را در یک نگاه بازدید نمود . این مجموعه در واقع از ماکت های کوچکی که آثار تاریخی را گاهی تا هزاران بار کوچکتر ساخته تشکیل شده است .

گفتنی است سیام نام قدیم کشور تایلند است و کلمه مینی سیام به معنی تایلند کوچک است .

همچنین ماکت تخت جمشید یا همان پرسپولیس از متعلق به ایران است نیز در این مجموعه چشم نوازی می کند. با بازدید از این مکان بیش از صد مکان تاریخی دنیا را به صورت مینیمال مشاهده خواهید نمود .

 

باغ استوایی نانگ نوچ

باغ استوایی نانگ نوچ با مناظری بسیار زیبا و دیدنی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در شهر پاتایا است که در فاصله هجده کیلومتری از ان واقع شده است . با گشت و گذار در این باغ رنگارنگ با انواع گل های ارکیده و رز ، نخل های زیبا ، گیاهان تزئینی روبرو خواهید شد که برخی از آنها از سراسر دنیا به این مکان آورده شده است . این باغ دلگشا دارای قسمت های گوناگونی است نظیر باغ فرانسوی است ، همچنین وجود درخچه های خاص و زیبا ، در کنار نمونه هایی از خانه های سنتی تایلندی نیز در این باغ به چشم می خورد .

 

نمایش های دیدنی ورزش رزمی موی تای ، حرکات نمایشی و رقص فیل ها ، نمایش های متنوع فرهنگ و هنر تایلند نیز از برنامه مفرح در این شهر است . گذشته از آن در ورت تمایل می توانید با کرایه دوچرخه تمامی گوشه و کنار شهر را بچرخید و از زیباییهایش لذت ببرید.

 

دنیای زیر آب ( Underwater World )

بازدید از مجموعه دیدنی و سرگرم کننده دنیای زیر آب پاتایا تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود . جالب است بدانید دنیای زیر اب پاتایا بزرگترین و زیباترین آکواریوم در منطقه شرق آسیا و همچنین در دنیا است که به شکل تونلی با طول صد متر و ارتفاع سه متر حدود پنج هزار آبزی را در خود نگهداری می کند . و تماشای دنیای رنگارنگ و پر رمز و راز زیر آب با انواع موجودات آبزی از قبیل کوسه ، سمور دریایی ، سفره ماهی ، سفره دریایی ، لاک پشت دریایی و همچنین صخره ها و مرجان ها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

 

معبد مدرن وانسانگ وارارام ( Wat Yansangwararam )

این معبد باشکوه با معماری منحصر بفرد یکی از مهمترین معابد در این کشور و در شهر پاتایا است . که برای ساخت آن از سبک های معماری در کشورهای ژاپن ، چین ، هند ، سوئیس و … الهام گرفته شده است. همچنین معبد موزه چینی با نام Wihan Sian در کنار همین مکان واقع شده است که دیدن از آن خالی از لطف نیست . این معبد در دوازده کیلومتری از جنوب شهر پاتایا قرار گرفته و با باغ استوایی نانگ نوچ و کوه بودا فاصله بسیار کمی دارد پی میتوان با یک تیر چند نشانه زد و با امدن به این محل از همه این آثار دیدن نمود.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 بهمن 1398
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی سرا و لینک مستقیم بلا مانع است.