تولید محتوا و رپورتاژ خبری و آگهی چه مزایایی دارد؟

تصور دنیایی بدون واژه و خالی از محتوا، بی معنی است. فرم‌ها هر قدر هم زیبا باشند برای آراستن محتوا ایجاد شده‌اند و فرم به تنهایی فاقد و یا بهتر است بگوییم کم معنا است. از حافظ و نیچه گرفته تا همین صمد بهرنگی خودمان و بسیاری دیگر، خدایان کم نقص واژگان هستند. امروز از این مردان بزرگ جز داستان‌هایی شیرین و یادی ماندگار چیزی نمانده است و افسار کار در دست رسانه ها و کسب و کارهایی است که با تولید روزانه میلیون ها سطر واژه، ما را در جهان بی‌نهایت واژه‌ها، غرق و سردرگم کرده اند. سوال مهم این است که ما (به عنوان یک شخص و به عنوان یک کسب‌وکار) کجای کار هستیم؟ آیا می توانیم از بین این‌همه نوشته و متن و فیلم و موسیقی -که همه‌شان را یک‌جا محتوا می‌خوانیم- خودمان را به جزیره‌ی کوچکی برسانیم و کمی از دور به این اقیانوس پرآشوب نگاه کنیم؟ و در نهایت اینکه چرا تولید محتوا در دنیای امروز از ضروریات است؟

محتوا وب سایت شما را به روز نگه می‌دارد

هر بار که به دنبال اطلاعاتی در اینترنت هستید به احتمال زیاد بررسی می‌کنید که چه زمانی این اطلاعات منتشر شده است. هنگامی که متوجه شوید یک وب سایت مدت زمان طولانی است که به روز نشده است، اعتماد شما به اطلاعات آن وب سایت به شدت کاهش پیدا می‌کند. در این حالت است که به نحوی پنجره این وب‌سایت را می‌بندید که از شدت کلیک کردن بر روی دکمه Close پیکسل‌های این نواحی صفحه تا مدت‌های مدیدی قرمز باقی می‌مانند! در واقع شما مجبورید برای مطالب به‌روز به سراغ سایت‌های دیگر بروید.

خبر خوش در این باره این است که گوگل هم حواسش را شش دانگ متوجه وب سایت‌هایی می‌کند که دائماً مطالب جدید و به‌روز منتشر می‌کنند و انگار گوگل این به‌روز‌رسانی‌ها را به منزله وجود حیات در کالبد این وب‌سایت‌ها تلقی می‌کند و این طراوت و تازگی و دست اول بودن محتوا را به گوش افرادی که به دنبال آن هستند خواهد رساند. الگوریتم‌های گوگل به‌روز بودن محتواها را مد نظر قرار داده و به عنوان یکی از پارمترهای مهم آن را در نتایج جستجو و سئو به کار می‌گیرند.

انواع محتوا

به دلیل بستر مناسبی که اینترنت فراهم کرده است می‌توان در قالب‌های مختلف، محتوا تولید کرد. انواع محتوا را می‌توان در این دسته‌ها تقسیم بندی کرد:

متنی

تصویری

صوتی

ویدیوئی

گرافیکی

مقاله، پادکست، ویدئو، اینفوگرافی، کتاب الکترونیکی از انواع قالب‌های تولید محتوا هستند. بسته به موضوع و نیاز مخاطب برای هر محتوا، قالب مناسب را انتخاب کنید.

اگر مخاطبان افراد حرفه‌ای هستند بیشتر دوست دارند که مقالات عمیق و پرمحتوا بخوانند تا یک اینفوگرافی مختصر که به سطح موضوع پرداخته است.

اگر مخاطبان شما افراد پرمشغله‌ای هستند احتمالا دوست دارند که فایل‌های صوتی دریافت کنند که در زمان‌های مرده بتوانند گوش دهند.

شناخت پرسونای مخاطب باعث می‌شود انتخاب قالب مناسب محتوا کار آسانی باشد. پس ضرورتی ندارد که در تولید محتوا خود را محدود به تولید محتوای متنی آن هم از نوع مقاله کنید.

چه بسا بعضی از بازدیدکنندگان تمایل بیشتری به دیدن ویدئو یا شنیدن پادکست داشته باشند. اما الویت را محتوایی قرار دهید که در آن تبحر بیشتری دارید و با سرعت بیشتری می‌توانید تولید کنید.

چرا خرید رپورتاژ خبری مناسب است ؟

اگر یک رپورتاژ آگهی خوب و با کیفیت کارش را درست انجام دهد، بی‌تردید شما را از هر نوع استرس و نگرانی خلاص می‌کند.

رپورتاژ، باعث کسب اعتبار و برندینگ شما خواهد شد

اعتبار، اعتبار، اعتبار! این چیزی است که به کسب و کار شما در مسیر رشد بیشتر کمک خواهد کرد. اینکه شما را به عنوان یک عو معتبر از صنعت خودتان بشناسند. حضور در رسانه‌های بزرگ قطعاً برای چنین هدفی موثر است.

اینکه شما در بین اخبار و مقالات رسانه‌های بزرگ اینترنتی، قطعاً باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد. حتی می‌توانید در وب‌سایت اصلی خود نیز لینک این مقالات را قرار دهید و به کاربران اطلاع دهید که در این رسانه‌ها حضور داشته‌اید. (البته، شاید چندان با این موضوع موافق نباشید. چون حضور شما به صورت تبلیغاتی بوده است. اما حتی همین موضوع هم نشانی از اعتبار در خود دارد.)

رپورتاژ نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد

چی؟ این چه حرفی است؟ واقعاً نویسنده این مقاله، تا این حد از قیمت رپورتاژهای خبری بی‌اطلاع است؟ اینطور نیست. اجازه بدهید توضیح دهم.

رپورتاژ آگهی در مقایسه با بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر، واقعاً هزینه بسیار معقولانه‌تری دارد. برای مثال، اگر قرار باشد شما یک بنر در یک رسانه مطرح خبری اجاره کنید، حداقل باید چند میلیون تومان هزینه کنید. اما رپورتاژ دادن در همین رسانه، بسیار بسیار کمتر برای شما هزینه دارد. شاید حتی بتوانید با کمتر از یک میلیون تومان در این رسانه حضور پیدا کنید. این قطعاً یک مزیت رپورتاژ نسبت به تبلیغات بنری محسوب می‌شود.

رپورتاژ آگهی برای سئو و بهینه سازی سایت :

به گزارش ساعت ۲۴ ، از زمانی که رتبه اول گوگل برای کسب و کار های بزرگ و کوچک بهترین راه جذب مشتری و درآمد شد ، رقابت بالا گرفت و همه بدنبال بهترین روش برای بهینه سازی سایت و سئو هستند . اما با توجه به الگوریتم های جدید گوگل باید همواره دانش و تجربه خود را تقویت کنیم و از روش های جدید سئو برای دستیابی به رتبه اول جستجوی گوگل استفاده کنیم. مزایای رپورتاژ که باعث تاثیرگذاری بالا بروی رتبه گوگل میشود :

هایپر لینک چند کلمه کلیدی بصورت فالو .

اتوریتی و رتبه بسیار بالای خبرگزاری ها که باعث تاثیرگزاری بالای رپرتاژ بر رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد.

عدم حذف رپرتاژ از سایتها که باعث ماندگاری تاثیرگذاری آن بر سئو سایت میشود .

کیفیت رپورتاژ آگهی

در نوشتن رپورتاژ آگهی همواره باید سعی کنید که به صورتی غیر مستقیم محصول و خدمات تان را به کاربر معرفی کنید که مبادا وی متوجه تبلیغاتی بودن متن بشود و بیشتر اعتمادش را نسبت به شما از دست بدهد.

به عنوان مثال فرض کنید که شما در زمینه فروش انواع پودر ماشین لباسشویی فعالیت می کنید! در اینجا نباید مستقیما به کاربر بگویید که پودر ماشین لباسشویی شما کیفیت خیلی خوبی دارد و می تواند نیاز وی را تا مدت ها برطرف کند؛ بلکه باید ابتدا در مورد کیفیت پودرهای ماشین لباسشویی صحبت کنید، سپس مزیت آنها را نسبت به پودرهای دستی ذکر کنید و سپس کم کم در مورد مزایای برند خود، به صورت غیر مستقیم حرف بزنید که اگر یک پودر ماشین لباس شویی ویژگی های برند شما را داشت، به عنوان یک پودر با کیفیت شناخته می شود.

به گزارش ساعت ۲۴ ، عده ای هستند که همواره در رپورتاژ آگهی میخواهند سنگ تمام بگذارند و یک متن خیلی خوب تهیه کنند که نتیجه کارشان کاملا بر عکس این اتفاق خواهد شد و به جای اینکه در کارشان موفق شوند، بیشتر مخاطبین خود را از دست می دهند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 اسفند 1398
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی سرا و لینک مستقیم بلا مانع است.